שיטת גרסון

שיטת גרסון פותחה על ידי ד"ר מקס גרסון, רופא גרמני (1959-1881), ששילב תזונה צמחונית עם הדגשים ייחודיים (כמו ריבוי אשלגן, מיצים, חוקני קפה), כ"שיטה מטבולית" לריפוי סרטן. הגישה שימשה (ועדיין משמשת) כבסיס להתפתחות "דיאטות טיפול לא קונבנציונאליות" נוספות ואמצעי טיפול נלווים. ד"ר גרסון פיתח את שיטתו במשך עשרות שנות עבודתו כרופא (כ- 50 שנות עבודה, 23 השנה האחרונות בארה"ב).

הוא טען, כי הסרטן הוא מחלה ניוונית, הדורשת התמודדות תזונתית אינטנסיבית. ד"ר גרסון האמין, כי התהליך הסרטני הוא עדות פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. ליקויים שונים בפעילות אנזימים בגוף, תהליכים ניווניים בכבד ועוד. הוא השתמש בתזונה כאמצעי ליצירת ביוכימיה פנימית, שבה יהיה שחרור מירבי של משאבי הריפוי. שיטת התזונה של גרסון נועדה להגביר הפרשות רעלים וחומרי פסולת, " להציף" את הגוף בחומרי תזונה טריים, מרוכזים וזמינים, להמריץ את תפקוד הכבד ולקדם את פירוק הגידול.

ד"ר גרסון פרסם מאמרים רפואיים וספר אחד (באנגלית), בו הוא מתעד 50 מקרים טיפוליים. את שיטתו ממשיכה כיום בתו, ב"מרכז גרסון" בקליפורניה ובמקסיקו.

שיטת גרסון מתמקדת בתהליכים תזונתיים, שיגרמו ל"ניקוי הגוף מרעלים", להבראת חילוף החומרים הפגום" ולהמרצת תפקוד הכבד כאיבר החשוב ביותר בתהליכי ניקוי, סינון, טיהור והבראה. הדיאטה עצמה שמה דגש על איזון מיוחד של נתרן (מיעוט במלח) ואשלגן (ריבוי אשלגן דרך ירקות ותוספות מיוחדות), על תזונה צמחונית-טבעונית-אורגנית ומיצי ירקות בסחיטה טרייה. בתזונה יש ריבוי של ירקות ופירות טריים, דגן ואנזימים, נעשה שימוש בשני פריטים ייחודיים (מוזרים, אך עם הרבה היגיון רפואי-טיפולי): חוקני קפה (המביאים, על פי גרסון, לידי המרצה מיוחדת של מערכת העיכול ותפקודי הכבד), ותרכיזי כבד (סחוטים מכבד אורגני של עגלים צעירים, להאצת תהליכי הניקוי והטיהור של הכבד).

תוספות מיוחדות אחרות המיושמות במרכזי גרסון:

תוספות אשלגן – סוכר ותמציות אינסולין.

הורמון בלוטת המגן.

הזרקות של תמציות כבד, כמו כן, שתייה של תרכיזי כבד אורגני מעגלים עירים, להאצת תהליכי ניקוי וטיהור.

הזרקת ויטמין B12 .

טיפול באנזימים ובתאים חיים.

חוקנים של קפה ותה בבונג (קמומיל.

טיפול ב- Q3 (אוזון).

חיסון Lincoln Bactreriophage – בתוספת חיסון נגד שפעת.

תוספת תה צמחים ו- Laetrile (מיצוי של זרעי משמש).

שימוש ב- Castor Oil (שמן קיק).

שימוש ב- Lugol (יודין).

תוספי ניאצין.