טיפול היפופיזי בגלים אלקטרו-מגנטיים אולטה-קצרים

הטיפול ההיפופיזי, מבוצע בהצלחה רבה באירופה ובארה"ב זה כמה עשרות שנים, כשיטה לטיפול בסרטן. השיטה פותחה על ידי פרופסור שליפהאקה וכמה רופאים אחרים.

בטיפול ההיפופיזי, הנקרא גם "טיפול הורמונלי עצמו בגלים קצרים", משתמשים בגלים אלקטרו-מגנטיים אולטרה-קצרים המופקים ממכשיר מיוחד. במהלך הטיפול, ההיפופיזה מוצבת בשדה אלטרו-מגנטי, תוך השכבת החולה או הושבתו בין קוטבי המכשיר. הטחול מוצב בשדה מגנטי, כאשר החולה שוכב כשידו השמאלית בין קוטבי המכשיר.

להיפופיזה, הנמצאת מלפנים, מתחת למוח הגדול, ולטחול הנמצא בחלקה השמאלי העליון של הבטן, יש תפקיד חשוב בגירוי והמרצה של המערכת החיסונית בגוף, אשר בתורה מעוררת איברים כגון הטחול, בלוטת התימוס והלימפה לייצר כדוריות דם לבנות, שבכולתן להילחם בחיידקים, בנגיפים ובתאי סרטן, ולהרוס אותם.

להיפופיזה תפקיד חשוב נוסף בשמירת האיזון בין הורמוני הגדילה המעכבים

(Ingibiting GH) לבין הורמוני הגדילה המעוררים (Stimulating GH). ההורמונים מיוצרים אמנם באתרים שונים, אך הם משפיעים על תפקודים רבים בכל הגוף. לדוגמה: הורמון הגדילה מיוצר בהיפופיזה ומשפיע על גדילת כל איברי הגוף, הורמוני המין מיוצרים בהיפופיזה ובשחלות והם משפיעים על התפתחות התפקודים המיניים ואיברי המין בכלל.

לחולה הסרטן יש הפרעה הן בפעילות המערכת החיסונית, והן באיזון ההורמונלי בגוף.

כאשר למערכת החיסונית נגרמת הפרעה כלשהי, ניתנת לתאי הסרטן ההזדמנות לגדול, להתפתח לגידול ממאיר ולהתפשט לשאר חלקי הגוף, כדוריות הדם הלבנות אינן מסוגלות להתמודד עם תאי הסרטן.

אצל חולה הסרטן, התאים המעוררים חזקים יותר מהתאים המעכבים, ונוסף על כך תאי הסרטן נמצאים רוב הזמן בתהליך של גדילה, בניגוד לתאים הרגילים בגוף, שבהם יש שלבי גדילה ומנוחה לסירובגין.

בעקבות מחקרים רבים שערך, גילה פרופסור שליפהאקה שהטיפול בהיפופיזה ובטחול באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים אולטה-קצרים הניב את התוצאות הבאות:

1. הוא עורר את המערכת החיסונית לייצר כדוריות דם לבנות, באמצעות בלוטת התימוס, בלוטות הלימפה והטחול, ועקב כך חלה עלייה משמעותית בכושר ה"הגנה" של הגוף מפני התפתחות תאים סרטניים.

2. נצפה גידול במספר כדוריות הדם הלבנות, ובעיקר בלימפוציטים.

3. הוא החזיר את מצב האיזון בין הורמוני הגדילה המעוררים להורמוני הגדילה המעכבים, ובעקבות זאת התאים, ובכללם תאי הסרטן, חזרו לקצב רגיל של גדילה ומנוחה לסירוגין. היות ושיטה זו פועלת דרך ההורמונים שבגוף בלבד, ולא דרך מתן תרופות כלשהן, היא נקראת גם "טיפול הורמונלי עצמי".

4. הוא שיפר את תפקוד מערכת העצבים האוטונומית.

הודות להמרצת פעילות המערכת החיסונית והחזרת מצב האיזון ההורמונלי לתאי הסרטן, אין אפשרות לגידולים לגדול ואי לכך הם אף נוטים להצטמצם.

הטיפול משולב עם מתן מבוקר של חומרים אחרים, כתמציות של טחול, תימוס וצמחי מרפא.

אפשר לדבר על החלמה מלאה אם לאחר שנה אחת של טיפול היפופיזי הגידול הסרטני נעלם לגמרי. במקרה זה חשוב מאד להמשיך בטיפול מונע בקצב של פעם/פעמיים בשבוע, כדי למנוע את התפתחותם המחודשת של תאי הסרטן.

הטיפול מתבצע פעמיים-שלוש בשבוע, כ- 20 דקות בכל פעם, באמצעות מכשיר שפותח במיוחד למטרה זו – מכשיר גלים קצרים, גלים אלקטרו-מגנטיים בעלי אורך גל של 27.5 מגה-הרץ, כשהאלטרודות מונחות לכיוון בלוטת יתרת המוח ולאחר מכן לכיוון הטחול או בלוטת התמוס (ההרס). כדי להשיג תוצאות טובות יותר יש להמשיך בטיפול בין שישה חודשים – לשנה.

בחלק ניכר מהגידולים, שלא היה ניתן להסירם בניתוח, הביא הטיפול לידי הקטנת הגידול.

במעקב אחרי חולים שקיבלו טיפולים אלה נוכחנו לדעת, כי מצבם משתפר, הם הרגישו טוב יותר, היו חזקים יותר, ואיכות חייהם השתפרה מאד.